Sunday, October 10, 2010

Biskut Panda Buat Aku Kinky - Sequel


Terus terang, gua tk pernah dengar pun name biskut ni. Ape ntah lagi makan. Si Sepet *bukan nama sebenar* sibuk canang2 jadah ni kate bile makan setim la, kinky la *motif kinky dgn makanan?*
.
.
Semalam gua jd nepal keje time sabtu. Time orang2 semua chill2 kt umah, gua lak terkangkang2 attend signing kt Hartamas. Gua text Sepet suruh dia dtg teman. Ye, tkyah la nk mengharap sgt, dia tu direction illiterate.
.
.
Sepet call. Tgh2 borak ngn dia gua nampak amoi ni usung kotak panda tu depan gua. Jenggg! Terus teringat yg si Sepet ni mengidam biskut panda *hamil barangkali*. Lalu konversasi ini berlaku.
.
Gua: "eh, you nak biskut panda tak?"

Beliau: "ade ke jual kt situ?"

Gua: "Ade la kot, ni ade org tgh jinjing kotak tu?"

Beliau: "ermm..bole la. I tknk kotak kecik. I nak kotak besar. Belikan i 5"

Gua: "5!!??? I offer tu kira baikla. Satu cukup"

Beliau: "ok la. belikan satu je"
.
.
Gua pun melilau la carik biskut tu. Masuk supermarket pusing2 tk jumpa pun. *abes stok ke?* Tetibe gua teringat yg td gua ade lalu depan japanese products nyer sale. Gua pun try la pg sane, tup2 kotak tu yg gua nmpk dulu. Aiseymen bai, banyak gile kotak biskut panda tu. Gua pun belek2 la sbb ade 3 kaler. Ade merah, pink ngn coklat. Tgh gua baca2 kandungan lemak, kalori dan gula kt kotak tu, ade lak sales person ni dtg bwk bakul. Siap offer gua sebijik. Ingat gua nk borong satu dozen agaknyer. Lalu perbualan ini pun berlaku.
.
Apek: "you suka biskut ni? Ini sedap tau"

Gua: "tktau. Saya tk pernah makan pun"

Apek: "Owh, ini beli untuk adik ke?"

Gua: "Tkla, bukan untuk adik. Ni kalau beli 2 dpt RM25 kan?"

Apek: "ye, bole pilih nak kotak atau tin. You dh kawen ke? Beli untuk anak?"

Gua: "saya belum kawen. Ini untuk boyfriend saya"

Apek: *sengih manje*
.
.
Gua bayar kt kaunter dimana cashier nyer pakai kimono. Lepas bayar gua call Sepet tp dia kekwat tk angkat. Tgh gua jalan nk pg balik tmpt signing, tetibe dia call. Lalu bicara ini ditutur.
.
Gua: "helloooo"

Beliau: "ha, td you call eh?"

Gua: *monolog----> dh kalau ade miss call tu hape?* "ye, nak bgtau yg i dh beli biskut panda you"

Beliau: "berape hargenyer?"

Gua: "2 dpt RM25"

Beliau: "murahnyerrrrr....you tau tk kat luat tu harge dia bla bla bla bla" *dh tk ingat sbb dia ckp laju sgt*

Gua: "you nak i beli lagi ke?"

Beliau: "nak! nak! nak! nak! nak!"

Gua: *terus patah balik ke tmpt jepun tu dan gelak sepanjang perjalanan. Si sepet ni kalau kemaruk biskut panda mmg mcm budak tk bersunat lg*

.
.
Gua smpi balik kt tmpt tu dgn si Sepet masih di dalam talian. Tangan kanan pegang phone and tangan kiri ade plastik bag berisi 2 kotak biskut panda yg dibeli sebelumnya. Dari jauh gua nampk apek si sales guy ni dah sengih2.
.
Gua: "err, bagi lagi 2 tin"

Apek: *terus bagi tanpa berbicara apa2...dan beliau masih sengih*
.
.
Selesai bayar gua masih on phone ngn si Sepet. Tangan kanan kiri penuh plastik bag.
.
Gua: "mesti orang ingat anak i banyak smpi beli 4 tin biskut panda"

Beliau: "hahahahaha..sedap la biskut tu. 4 tin baru RM50. Murahnyer.."

Gua: "dh tkde2. cukup 4 tin je. I tknk pg balik tmpt tu buat kali ketiga. CUKUP!"
.
.
Si apek tu agaknyer mesti ingat gua ni berpacaran dengan budak umur 8 tahun

No comments:

Post a Comment