Thursday, May 28, 2009

Buat Ibu Mengandung dan Bakal Bapa Permodenan Ubatan! Haha

Isnin:
Jari -jemari tangkas menaip kerja. Tiba-tiba teringatku kpd sesuatu. Sesuatu yang hampir pasti akn ku lupai sekiranya aku terus menghadap timbunan files di atas meja.
..
..
"Pekja, rabu nnt birthday bad ngn haizad. nk celebrate tk?"
..
"Ayu, jom buat suprise birthday Haizad ngn bad"
..
..
Antara msg yg ku hantar ke mereka buat persediaan kecil
..
..
Malam menjelang. Yang pasti Pekja dan Ayu setuju agar dibuat majlisnya tp bingung kami sebentar. Mahu dibuat bila? bagaimana? di mana? kerna ini birthday mereka2 yg berlainan jantina, ibu bapa dan lokasi habitat.
..
..
Pekja member idea. Dibiarkn hal ini seketika agar masing2 dpt mencari penyelesaian.




Selasa:
Pekja memberi jawapan. Preparasi dibuat. Pemberitahuan kepada rakan dan teman2 rapat dilakukan. Aku dan Halim bersedia untuk membuat terjahan@kejutan@sergahan pd hari kejadian
..
..
Kami bersedia
..
..
Aku pula yg berdebar. Kau ade?




Rabu:
Hati mulai resah. Resah menunggu sampainya Khamis. Sementara menanti hari itu tiba, aku mengucapkan selamat hari jadi buat Haizad
..
..
Dibalas
..
..
Hati sedikit lega
..
..
Sabar menanti hari esok




Khamis:
Aku msg Pekja, berdiskusi agar idea yg dirancang berjalan lancar.
..
..
Susun atur kedudukan di Bangi Kopitiam jua diatur lengkap
..
..
Aku call Halim, minta duduk elok2 dirumah. 8.30 aku dtg jemput
..
..
Setiba aku di Sungai Buloh, terus memandu laju Mr. Murdoch ku ke rumah Pekja sementara menanti 8.30
..
..
Pekja memberitahu, Haizad akn menjemputnya nnt. Aku resah. Bagaimana kalau Haizad terserempak dgn keretaku? Bagaimana? Ku beritahu Pekja agar aku pg menjemput Halim dahulu agar tidak berlaku pertembungan dua darjat di jalan raya (Myvi vs Persona)
..
..
Pekja akur
..
..
Selesai menjemput kembarku kami bergegas ke Secret Recipe membeli kek yg ade berunsur Cheese (mengikut kata Ayu yg demand). Berjumpa pula Kak Dayah perit lalu menghawaukan diri sementara menunggu yg lain tiba di Bangi Kopitiam.
..
..
Bergegas kami ke sana selepas mendapat signal dr Pekja. Terjengket2 spt penyamun lagak aku, Halim dan Dayah menuju senyap ke tmpt dituju.
..
..
"Happy Birthday to you! Happy Birthday to you! Happy Birthday to Bad dan Haizad! Happy Birthday to you!!!!"
..
..
Semalam berjalan lancar. Kami gembira mereka tertawa. Riak masing2 faham dengan rentak alunan idea. Kami Riang. Kami ria.

















7 comments:

  1. saya adalah suka topi haizad.. cun weyh..kak faiz nnt belikan ye.. exactly.. (byk cantik, smlm dh belanja burger sudah - kata faiz)

    ReplyDelete
  2. saya adalah suka topi haizad?
    apakah jenis ayat itu?
    penggunaan bahasa melayu anda adalah tidak memuaskan hati.

    ReplyDelete
  3. eylo faiz..nanti nk demand dgn pekja celeb besday kita plak.haha
    saje nyebok :p

    ReplyDelete
  4. haha..ni dh bgtau awal2 ni, tkde la suprisenyer

    ReplyDelete
  5. saye rinduuuuuu semuaaaaaa!
    :D

    ReplyDelete
  6. pekja sgt suka berkumpol2 bergelak2 sebegini rupa..waaaaaaaaaahh saya sgt suka!

    ReplyDelete
  7. haruslah!!
    maka kau jua harus organize lg pesta mkn2...

    ReplyDelete