Thursday, May 28, 2009

Hanya Kerna Aku Bisa

Niat hati mahu jujur
...
Namun ada yang bilang kritik
...
Niat hati mahu mengajar
...
Namun ada yang bilang angkuh
...
Niat hati mahu diam
...
Namun ada yang bilang riak
____________________
Bila hati berkata "ini"
...
Ada yang omong "itu"
...
Bila hati berkata "ya"
...
Ada yang omong "tidak"
...
Bila hati mula persetankan dunia
...
Ada yang omong "biarkan saja biar mati! biar ranap! biar hilang segalanya!"
_____________________________________________________
Angkuh
...
Takbur
...
Itu bukan kata hatiku
...
Namun omongan mereka
...
Ngobrol saja biar mati! biar ranap! biar hilang segalanya!
________________________________________
Hati hanya satu
...
Buat insan yang mengerti apa itu hidup, apa itu belas, apa itu sayang
...
Hati itu indah
...
Buat insan yang memahami apa itu cinta, apa itu kasih, apa itu pengorbanan
...
Hati itu suci
...
Buat insan yang akur pada apa itu redha, apa itu iman, apa itu rela
...
Hati itu NYAWA
____________
Di saat hatimu pudar kerna niat nistamu
...
Hatiku berbunga
...
Di saat hatimu cela kerna sifat iblismu
...
Hatiku mekar
...
Namun
...
Di saat hatimu pula berbunga dan mekar
...
Tidak pula hatiku pudar dan cela
...
Kerana hatiku TIDAK SEANGKUH HATIMU!

4 comments:

  1. aku rase mcm bace puisi rangga plk..
    sape yg angkuh tu??habaq mai sini!!
    dunia ni mmg penuh ngn org2 cmtu...
    the best way is to ignore je org2 cmni sbb kite pon xnk jadik cam die =)

    ReplyDelete
  2. hehehe...aku buat out of the moon
    ingat nk buat english poem...tp tetibe melayu aku hebat lak mlm td
    ngeh ngeh!

    ReplyDelete
  3. cube ko buat puisi tamil..boleh x??
    bleh la aku gebang kt KKS opis ni yg kwn aku pon bleh cakap tamil..siap bleh buat puisi lg tau x???!!!

    ReplyDelete
  4. tamil tu kau la buat...name pun keje kt KKS kn

    ReplyDelete