Friday, October 16, 2009

Saya

Nama saya Nur Faizura Ismail
.
.
Umur saya 24 tahun
.
.
Saya bukan budak sekolah
.
.
Saya sudah keja
.
.
Saya penat keja
.
.
Kadang-kadang rasa mahu guling2 depan wisma UOA itu sambil nyanyi, "mardala~"
.
.
Bila saya balik umah saya kene bebel penuh diplomasi dari ayah
.
.
Sambil bertemankan back up singer ibuku yang suka menghasut
.
.
Saya telan je
.
.
Sebab takut nnt bila jawab lebih2 kene halau keluar
.
.
Takpun kene panah petir sbb derhaka
.
.
Takpun ibu sumpah jd kerbau tempang
.
.
Saya bukan kerbau
.
.
Saya beruk (kan dodot kn?)
.
.
Bila saya tengok muka saya dlm cermin, saya pasti bertanya, "itu muka ke tayar treler?"
.
.
Ayah suka tanya bila saya mahu kawen
.
.
Barangkali mahu merampas bilik saya untuk ditukar menjadi ruang tamu
.
.
Saya pandang ayah dgn muka panas
.
.
Ayah pandang balik buat muke tenuk
.
.
Kadang2 saya rasa mahu gusti ayah
.
.
Tapi ayah ckp, "ayah bukan gusti putri"
.
.
Saya penat keja
.
.
Dgn penuh rasa rendah diri dan tawaduk saya mahu minta
.
.
Silalah beri bonus banyak2 sket

1 comment:

  1. yea faiz.. akak sgt setuju!!! sila beri bonus bnyk2!! klu tak nk resign!!

    ReplyDelete