Wednesday, June 10, 2009

Pabila si Hatyai dan Hairi bertemu Riverians

Jumaat [5th June 2009]:


Hairi memulakan percaturan untuk berkunjung ke rumah. Ku tanya, "adakah si Hatyai itu akn turut bersama?" Hairi berkata iya. Makanya akn ada 2 ekor 'mangkuk tembaga' di rumahku mlm nnt. Perbualan disambung dgn aku bertanya kpd Hairi, apakah awal kedatangan beliau dan jua si Haytai. Dijawab sepi, "maybe lambat sket kot".

Ku katakan kepadanya, kalau awal bolehla melepak2 bersama teman2 sewel ku di sungai buloh. Ku mulakan rentak dgn lafaz bismillahirahmannirahim, pantas jari jemari menyusun kata membuat perjanjian dgn si Pekja.


Si Haytai pula bertanya, apakah agenda di malam hari. Ku katakan padanya mungkin akn ke mapley untuk bersama teman2. Di sambutnya mudah, "kalau Hairi dtg awal, bole la pg join". Sepanjang hari aku ym dgn si Hatyai. Kerja yg terhidang di atas meja hanya di pandang enteng gara2 excited yg haram jadah ingin menyambut ketibaan 2 ekor 'mangkuk tembaga' bertandang ke rumah demi menuju ke Pontian terchenta [aku jawabkn utk kau mary cz kau org johor]


Aku dan si sewel Pekja mengundang tetamu. [kita2 je bak ayat Pekja yg dipersetujui jua aku dan Ayu angkat kain jemuran hujan dh turun]..hmm, bagus so far semua yg diajak mampu hadir kecuali si Haizad kerna demam, si Ikmal kerna kerjanya [aku rindu mangkuk tu], si Bad kerna muntah yg berlarutan akibat terkena buatan orang [ehem, buatan hubby nyer kerna dia mengandung] dan jua si Aida yg sebabnyer aku lupa nk tanya ngn Pekja. Majlis diatur pukul 9 di Taqwa.

Pekja hadir awal mlm itu [excited ingin berjumpa Paiju barangkali]..aku meluncur laju menaiki Pumpkin ke Taqwa [bimbang si Pekja diculik org kalau dibiarkan lama2]..tidak lama kemudian yg lain menyusul.
..

..
..
..
..
Topik perbincangan di mlm itu:

1. Kronologi tragedi 'sikit-lagi-nk-terlanggar-si mak nyah keparat haram jadah-akibat- mahu mengorat ayah"
2. Kisah nyah berkecil hati [patahlah hati~]

3. Sesi Spa Q beramai2 [semua bernada pilu pabila Hairi tidak tahu apakah itu Spa Q...dey, lu dr planet mana?]


Kami suka. Kami hepi. Hairi dan Haytai suka. Budak sungai jua suka. Moral of the Story: GBS cool!!!! [Geng Budak Sungai]


Terima kasih diucapkan pd mereka yg hadir memeriahkan majlis mengumpat di Taqwa pd 5th June 2009:

1. Halim [si Panglima Melman merangkap KEMBAR aku]


2. Amad [Hang Amad si paduka Istana merangkap teman tp mesra Pengawal Hairi]


3. Pekja [Tun Pekja si Chief Dayang merangkap partner in crime Paiju]


4. Azhar [Memanda Ja'a si menteri bentara luar Istana]


5. Ayu [Dayang Ayu merangkap hakmilik kekal berserta cop SIRIM Dato Bentara Mahesh]


6. Mahesh [Dato Bentara Luar yg tk lapuk dek hujan dan tk lekang dek panas]


7. Mary [si Inai Istana yg baru masuk keje]


8. Hairi [si Pengawal yg jua baru masuk]


9. Dayah [Permaisuri Istana yg gemar mencemar duli dgn mengajak staf2 Istana berborak]; dan akhir sekali


10. Paiju [Bentara muda Paiju yang sanggup membelah bumi dan mencabar hali-lintar demi Istana yg terchenta....hahahahaha]
..
..
..
Istana= TAQWA


4 comments:

  1. babi! aku tau la Spa Q apa! n perlu la kan balas balik letak gambar aku yang itu...

    ReplyDelete
  2. whatever it is Hairi, i still love u :)

    ReplyDelete
  3. ko rase x, gambar aku tu mmg seswai ngn "hatyai"???

    wakakaka!!!aku stil x puas ati sbb gmbr yam sorg xde..siap die nnti!!!!!!

    ReplyDelete
  4. tatkala ini..pekja baru saja pulang beryamcha bsame2 geng gelimat beliau..
    smentara paiju hebat ber-draq ronggeng mak bedah d genting..wahhhhh aku sgt jeles!

    btw meh aku nak repot:
    1-aida xdtg ritu coz ade org meninggal..so die kene attend
    2) ko patut letak pic ko besam2 mary&hairi d atas.mmg terbaek~
    3)mesyuarat td di akhiri dgn planning yg agak ummphh slps ko long call nnt..harusla kite bjmpe kembali slps ni~ GELIMAT~~~


    si SEWEL ko panggey ku? gegirl terasa taw~
    >.<

    ReplyDelete