Tuesday, June 30, 2009

Sejarah Ternyata Berulang

Anda masih ingat tragedi "Excuse me"?
..
..
Ye, saya tahu. Agak sukar untuk dilupakan bukan?
..
..
Selasa/30 Jun 2009:
Menaiki kereta untuk mengambil zana di tusyen. Setelah parking kereta, mata melilau mencari Zana.
.
Wah, itu dia..rancak berbual bersama teman2 nya. Bagaimana hendak panggil? Dia membelakangkn kereta.
.
Dengan kuatnya diri ini menjerit ke arah seorang budak India yang berhampiran. Niat mahu meminta pertolongan budak itu untuk memanggil si Zana yg makin galak berbual.
.
"Excuse me!"
.
Budak India tk menoleh walau seinci. Ku jerit lagi.
.
"Excuse me!"
.
Kali ini lebih kuat. Masih lagi budak India senyap dan tidak menoleh.
.
.
.
.
Baru perasan, yang aku menjerit2 mcm orang gila sedangkan tingkap kereta tertutup penuh dan yang paling yaqin, kereta aku di park menyeberangi jalan tempat berdirinya budak India itu. Sampai mampos pun, tkde sape dengar.
.
Hendak tahu bagaimana akhirnya Zana masuk ke kereta dan kami terus pulang?
.
.
.
Aku guna handphone call dia.
.
Kan senang buat mcm tu dr mula?

5 comments:

  1. hahahaha ko buat lawak ape paiz..... :D

    ReplyDelete
  2. faiz...ko mmg yakin..aku rase ko ngn cermin ni ade jodoh la.haha;p

    ReplyDelete
  3. kau mmg hebat dlm mempersembahkan kesengalan kau,paiju.
    pekja teruja~

    ReplyDelete
  4. hahahahhaha.. sejarah telah berulang.. ahahahahaha

    ReplyDelete