Wednesday, August 26, 2009

Kisah seluar dalam

Aku tak ingat tarikh dan waktunya. Tapi ibu ade bg msg tatkala aku sedang gigih di ofis membuat satu permintaan-----> "Tolongla beli seluar dalam baru. Ibu nak sidai kt ampai ni pun rasa sedih"
..
..
..
Haih, tak cukup dengan itu, dicanangnya kisah seluar dalam burukku pada ayah. Ayah geleng2. Lepas tu ketawa. Ibu lagi la galak ketawa. Gara2 seluar dalam aku yang dh lusuh dan lama. Ibu acapkali menutur, "Apelah anak aku sorang ni. Name je loyer tp tk reti nk beli spender baru".
..
..
..
Aku akur. Aku pasrah. Aku redha
..
..
..
Berbekalkan sedikit iman sambil ditemani Ina dan Zana, kami menuju laju menggenggam cita2, MAHU BELI SPENDER BARU. Hasilnya, aku telah berbelanja hampir RM200 hanya kerna tidak mahu ibu membebel.
..
..
..
Spenderku, sila bertahan untuk 5 tahun yang akan datang
.
.
.
.
.
.
[mungkin ada yang rasa aku ni tk reti malu menjaja kisah dalam kain kepada tatapan umum. Sila terjun bangunan bila free. Kerna ini blog aku]

6 comments: