Thursday, August 6, 2009

Nak cakap salah, tak cakap kang mcm siyal lak perangai kau

Aku ni serba-salah
Kang aku bilang bingak kau sensitip
Tapi kalau aku diam kau mencanak-canak
..
..
..
Aku ni runsing
Kang aku kata bangang kau rajuk
Tapi kalau aku kelu kau mengada-ngada
..
..
..
Aku ni bercelaru
Kang aku kata melampau kau menjuih
Tapi kalau aku membatu diri kau haram jadah
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Sebenarnya kau mahu apa?
Mahu kawan, disekeliling ada
Mahu berpeleseran, merata tempat upaya
Mahu bercanda tawa, girangmu sedia
..
..
..
..
Tapi apa sebenarnya yang kau mahu?
Hanya kerna kamu bingak tapi menunjuk pandai
Kamu hilang kawan
Hanya kerna kamu bangang tapi meriak diri
Kamu ngak bisa berpeleseran
Hanya kerna kamu melampau tapi mencaci nista temanmu
Kamu lumpuh bercanda tawa
..
..
..
..
..
Sekarang kamu mahu apa?
..
Yang pasti, aku yakin sesuatu
..
Apa yang kamu mahu, bukan menjadi kemahuanku!

18 comments:

  1. oit.. lately ni asik baca poem pasal bengang je.. kat facebook etc...relax bro...nnt bwk sy jumpe pekja ye.. ngeee..guarantee lg menyampah.. hoho

    ReplyDelete
  2. hahaha..nk buat cmner, susah nk deal ngn org yg kejenye asyik nk menjuih je...nyampah aku

    ReplyDelete
  3. kak faiz..menjuih kan tomei.. mcm angelina tan... hahahaha....

    ReplyDelete
  4. hoit apakah..
    namaku dipanggil2..?
    mak terasa taw~

    sekian,
    pekja

    ReplyDelete
  5. pekja: kau toksah nk memondan
    imal: ye ye..nnt bebile aku bwk kau jumpe pekja.

    [mereka ini adalah tondan2]

    ReplyDelete
  6. pekja mmg pondan..ade ke nk ajak aku join ko ngn die mendraq di hari jumaat??pedia?!

    ReplyDelete
  7. hahaha...weh, nnt bile2 moh la dtg sungai lepak ngn ktorg..kau kn dh ade ayden skrg~

    ReplyDelete
  8. suda la cik mari,katakan saja dirimu rindu utk memondan bersama kami
    katakanlaaaaaahhh~~
    ye cik mary,marila besame melepak di sungai..kami warga sungai senantiasa menantimu

    ReplyDelete
  9. ouh pompuan... ok!!
    "hye pekja"
    huhu....

    ReplyDelete
  10. owh tidak~ [sesi flirt fb bermula]

    ReplyDelete
  11. hoi
    dah sah2 la aku pompuan hokkey~

    "hye eqmal kembali"

    *kelip2 mate tersenyum memondan*

    ReplyDelete
  12. faiz jeles...!!

    blink2 eyes to pekja...
    xoxo
    gossip girl - (apakah??)

    ReplyDelete
  13. erk.


    *jato kusi terlihat blink2 eyes bulu mata palsu emal*

    ReplyDelete
  14. hahahahhaha...bulu mate palsu tk sempat nk bukak. tula sebok lg pg draq mlm td. org bulan2 pose ni pg terawih. dia pg meniaga pulek~

    ReplyDelete