Friday, September 25, 2009

Takmo Start Keje Lagi

Banyak sgt bende jadi time raye and banyak jugak bende yg aku tahu time raye. Ketahuilah bahawasanya aku tgh menaip entry ini time pagi2 buta. Makanya aku ngantuk and mintak maap kalo entry ni cm lalok sket. Among the things yg jadi/aku dpt tahu adalah:
..
..
-Kalo Kau Jahat Sangat Kau Kene Oop-Pish-
Ayah, according to Mak ngah time mude2 beliau adalah seorang yang sgt nauzubillah natesnyer. Tahap jahat itu sampai kene gari ngn atok kt mesin jahit. Pasal dia jugaklah atok ngn pak long a.k.a abah sampai bertumbuk2 ngn orang. Ayah2, dan sekarang bile anak2mu bikin panas hati penduduk umum, kau bisa tanya, "Kenape korg ni jahat sgt?"--->[mahu angkat sepanduk tinggi2 yang berbunyi, "We got it from our Daddy"]
..
..
-Kalo Kau Malas Nak Mampos Kau Makan Pasir Di Pagi Raya-
Kami tk berkira pasal duit, pasal siapa pahu bikin apa, siapa mahu sumbang apa. Kami tk kedekut berbakti, kerna nama pun HARI RAYA. Tapi bilang sama aku siapa yang tidak hangen, siapa yang tidak berasap kalau TIAP-TIAP TAHUN pun menari rentak yg sama, humming irama yang serupa [kalo molek tkpe, tapi ni NAN ADO]. Jika tuan punya rumah tidak bersungguh, itu aku kira bisa buat aku mahu menyendal selipar ke tekak beliau.
..
..
-Mintak Maaf Di Hening Syawal Itu Bisa Bikin Hati Melara-
Al-kisahnye keluarga aku buatla berapa ratus kali sesi bermaafan pun di hari raye, tkde maknenyer cz beberapa saat kemudian ayah akan kembali mencaras ibu, Ina kembali membuli Zana dan aku kembali menjadi separa Tanggang.
.
..
-Ibarat Makan Sampai Tak Ingat Dunia, Anak Sendiri Tercicir-
Haa, ni cite maksu aku. Punye la dia ngn suaminye sedap mencekik kt umah pak ngah, barula mereka teringat yg anak mereka yg last tertinggal di dlm kete....SEJAM SETENGAH KEMUDIAN.
..
..
-Ibarat Tak Pernah Cenggini Dahulu, Sekarang Aku Berkecamuk-
If only I know what to do and where to start...demmit. Tuhan, tolong beri aku extra otak untuk berfikir.

No comments:

Post a Comment